Tarsus Boşanma Avukatı

Mutluluk ile başlayan çoğu evlilikler belirli nedenlerden ötürü boşanma ile sonuçlanmaktadır. Eski dönemlerde evlilikte sorunlar olsa dahi evlilik, eşler arasında kolayca sonlanamazdı fakat günümüzde   sosyal ve ekonomik koşullar sebebiyle eşlerin evlilik birliği içindeki sıkıntıları artmıştır. Bu sebeple de  Tarsus  boşanma avukatları'nın kapıları daha fazla çalınmaya başlanmıştır.

Boşanma Davası Çeşitleri Nelerdir?

• Anlaşmalı Boşanma Davası
  • Çekişmeli Boşanma Davası

1.Çekişmeli Boşanma Davası

Çekişmeli boşanma davası, eşlerin nafaka, tazminat, velayet, mal rejimi, ziynet eşyası hususunda anlaşamadıkları durumda söz konusu olur. Yine eşlerden birinin boşanmak isteyip diğer eşin istemediği durumda da çekişmeli boşanma davası yoluna başvurulabilir.
Çekişmeli boşanma davası da kendi içinde 2'ye ayrılmaktadır;

Özel boşanma sebepleri:

*Zina
*Hayata Kast, Pek Kötü Muamele, Onur Kırıcı Davranış
*Küçük Düşürücü Suç İşleme, Haysiyetsiz Hayat Sürme
*Eşin Terk Etmesi
*Akıl Hastalığı

Genel boşanma sebepleri:

*Evlilik birliğinin temelinden sarsılması (şiddetli geçimsizlik nedeniyle)

2.Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı boşanma davası ise eşlerin nafaka, tazminat, velayet, mal rejimi, ziynet eşyası hususunda anlaştıkları durumda söz konusu olur. Taraflar söz konusu bu hususlarda anlaştıklarına ilişkin anlaşmalı boşanma protokolü düzenler, imzalar ve davanın açılacağı mahkemeye sunarak dava açabilirler. Anlaşmalı boşanma her ne kadar kolay ve basit görünse de protokolde yapılan hatalar hak kayıplarına neden olacağı için Tarsus boşanma avukatı ile çalışılması tavsiye edilmektedir.

Boşanma Davalarında Avukatın Önemi Nedir?

Yukarıda da detaylı açıkladığımız üzere boşanma davaları, çekişmeli boşanma davası ve anlaşmalı boşanma davası olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Çekişmeli boşanma davası süreci, isminden de anlaşıldığı üzere çelişmeli, zorlu ve yıpratıcı bir süreçtir. Bu uzun ve zorlu süreçte eşler, hem sürekli diğer eş ile karşı karşıya gelmemek için hem de ilerde hak kaybına uğramamak için boşanma avukatı ile çalışmak isterler.

Tarsus Boşanma Avukatının Yükümlülükleri Nedir?

Çekişmeli boşanma davasında dava dilekçesini ve davada dayandığı olayların delillerini süresinde mahkemeye ibraz ettiği gibi müvekkilin lehine olacak adımları atarak dava sonuna kadar davayı takip eder, duruşmalara katılır. Anlaşmalı boşanma davalarında ise uzman avukat, anlaşmalı boşanma  protokolünü düzenler ve devamında mahkemeye sunarak anlaşmalı boşanma davasını açmaktadır. Devamında ise duruşmaya katılır. Kısacası Tarsus boşanma avukatı, dava sonuçlanıncaya kadar davayı takip etmekle yükümlüdür.

Anlaşmalı Boşanma Davalasında Avukatın Görevi Nedir?

Anlaşmalı boşanma davalarında taraflar  nafaka, mal paylaşımı, velayet, maddi ve manevi tazminat, ziynet alacağı gibi boşanmanın ferileri konusunda anlaşmaktadırlar. Boşanma avukatı ise bunlara ilişkin protokol düzenler, eşlere imzalatır ve mahkemeye ibraz eder. Anlaşmalı boşanma davasında boşanma protokolünün usulüne uygun düzenlenmesi çok önem arz etmekte olup Tarsus boşanma avukatı ile çalışmak gerekmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davasında Avukatın Görevi Nedir?

Eşlerin nafaka, maddi- manevi tazminat, velayet, mal paylaşımı, ziynet alacağı gibi hususlarda  uzlaşmaya varamadıkları durumda açılan bir dava türüdür. Çekişmeli boşanma davası yıpratıcı ve uzun bir süreç olduğundan ve yine hukuki bilgiye sahip ve usulü bilen biri tarafından takip edilmesi gereken bir dava türüdür.

Ayrıca çekişmeli boşanma davasının hangi sebeple açılacağı, nerede ve hangi mahkeme de açılacağı dahi önemlidir çünkü yanlış açılması durumunda boşanma davası süreci uzamaktadır. Yine davayı açan eş, dava dilekçesinde dayandığı olayları mahkeme önünde usulüne ve süresine uyularak sunulan hukuka uygun deliller ile ispatlamak zorundadır. Bu nedenle dava açmak isteyen eş, boşanma avukatı ile çalışmayı istemektedir.

Tarsus Boşanma Davalarında Avukatın Görevi Nedir?

Özellikle çekişmeli boşanma davası hukuki olarak uzun ve zor bir süreç olduğu gibi yıpratıcı bir süreç olduğundan tarafları psikolojik olarak kötü etkilemektedir. Boşanma avukatı, bu psikolojik süreçte de müvekkillerinin yanlarında olurlar.

Tarsus boşanma avukatı, sadece boşanma konusunda değil nafaka, velayet, ziynet alacağı ve mal rejimi davası konularında da hukuki bilgiye sahip olmalı ve bunlarla ilgili  İstinaf ve Yargıtay kararlarını güncel bir şekilde takip etmelidir. Ayrıca boşanma avukatı, sadece aile hukuku alanında değil icra ve ceza alanında da bilgi sahibi olmalıdır.

Tarsus Boşanma Avukatı İle Çalışmak Zorunlu mudur?

Bu sorunun cevabı " Hayır". Her boşanmak isteyen eş, kendini avukat ile temsil ettirmeden boşanma davası açabilir. Fakat yukarıda da detaylı bir şekilde belirttiğimiz üzere boşanma davası açmadan önce ve dava sürecinde hak kaybına uğramamak için Tarsus boşanma avukatı ile çalışılması tarafların faydasına olacaktır.