Kirasını Ödemeyen Kiracı Nasıl Tahliye Edilir?

Kirasını Ödemeyen Kiracı Nasıl Tahliye Edilir?

Kira hukuku, kiracı ve kiraya veren arasında ki uyuşmazlıkların konu edildiği hukuk alanıdır. Tahliye davaları ise, kiraya verenin kendisinden ya da kiracıdan kaynaklanan nedenlerle ve kanunun düzenlediği nedenlerle kiracıyı söz konusu ev ya da iş yerinden çıkarmasını sağlayan dava türüdür. Kirasını ödemeyen ya da düzenli  ödemeyen kiracının tahliyesi 3 farklı şekilde yapılmakla birlikte bu yöntemlerden hangisinin kullanılarak kiracının çıkarılacağı ise alanında uzman bir kira avukatı ile çalışılarak ve avukata danışılarak öğrenilebilir.

TBK  madde 352/2 gereğince ; “Kiracı, bir yıldan kısa süreli kira sözleşmelerinde kira süresi içinde; bir yıl ve daha uzun süreli kira sözleşmelerinde ise bir kira yılı veya bir kira yılını aşan süre içinde kira bedelini ödemediği için kendisine yazılı olarak iki haklı ihtarda bulunulmasına sebep olmuşsa kiraya veren, kira süresinin ve bir yıldan uzun süreli kiralarda ihtarların yapıldığı kira yılının bitiminden başlayarak bir ay içinde, dava yoluyla kira sözleşmesini sona erdirebilir.”

Kirasını ödemeyen kiracı, 3 farklı hukuki yol ile tahliye edilir. Bunlar;

• 2 haklı ihtar ile kiracının tahliyesi:TBK  madde 352/2 gereğince, kira ödemeyen kiracıya, kirayı ödememeden dolayı 2 defa yazılı ihtar çekildikten sonra kiracıya tahliye davası açılabilecektir. Kiracıya , 1 yıllık kira döneminde iki defa yazılı ve haklı ihtar çekildikten sonra  kira yılının bitiminden itibaren 1 ay içerisinde tahliye davası tahliye davası açılır.

Kiracıya, kirasını ödememesinden kaynaklı hazırlanacak ihtarname örneği, sitemizin dilekçeler kısmında bulunmaktadır.

• Temerrüt yoluyla kiracının tahliyesi: Kiracı eğer kirayı ödemezse " ödenmeyen kira bedelinin 30 gün içerisinde ödenmesi, ödenmediği durumda sözleşmenin feshedileceği" şeklinde bir yazılı ihtarname gönderilmektedir. Kiracının 30 gün içerisinde ödeme yapmaması durumunda ise kiracıya tahliye davası açılmaktadır.

• İcra yoluyla kiracının tahliyesi: Kirasını ödemeyen kiracıya, kiranın ödenmesi için icra takibi başlatılır. Eğer sadece ödenmeyen kira bedelleri talep ediliyorsa kiracıya  ilamsız icra takibi başlatılmalıdır. Fakat bunun yanında kiracının tahliyesi de talep ediliyorsa bu icra takibinin aynı zamanda tahliye talepli olarak açılması önem arz etmektedir.

Çünkü tahliye talepli icra takibi, başlatıldığı durumda hem kiracının ödemediği kira bedelleri talep edilir hem de evden tahliyesi talep edilir.  ile hem kiracının evden tahliyesi hem de ödenmeyen kira bedelleri istenir. Bu konuda uzman icra avukatı ile çalışılabilir.

Bu konuda ki detaylı bilgi ve kiracıyı başka hangi nedenlerin varlığı halinde çıkarılacağı konusunda detaylı bilgi Kira Hukuku ve Tahliye Davaları Nedir  başlıklı makalemizde yer almaktadır.