İşsizlik Maaşı (Ödeneği) Hangi Şartlarda Alınır?

İşsizlik Maaşı (Ödeneği) Hangi Şartlarda Alınır?

İşsizlik maaşı (ödeneği), sigortalı olan işsizlere yasada belirtilen şartları yerine getirmesi  halinde işten ayrıldıktan sonra işsiz kaldıkları dönem için belirli bir süre ve belirli miktarda ödenen ücrettir.

İşsizlik Maaşından Faydalanma  Koşulları Nelerdir?

• İşçinin kendi rızası olmadan ve kusuru olmadan işsiz kalması,
  • İşçinin iş sözleşmesinin sona ermesinden önceki geriye dönük son 120 gün iş sözleşmesine tabi olmak,
  • İşçinin iş sözleşmesinin  feshedilmesinden  önceki geriye dönük son 3 yıl içinde en az 600 gün süre ile işsizlik sigortası primi ödemiş olmak,
  • İşçi, iş akdinin feshedildiği tarihten itibaren 30 gün içinde İŞKUR’A başvurmalıdır.

İşsizlik Ödeneğine Başvuru Nasıl Yapılır?

Sigortalı ve işsiz olan kişinin işsizlik maaşından faydalanabilmesi için işten ayrılma bildirgesi ile 30 gün içinde  işsizin, işsizlik sigortasından sağlanan işsizlik maaşından yararlanabilmesi için işten ayrılma bildirgesi ile e Türkiye İş Kurumuna başvurmalıdır.

30 günlük süre; iş akdinin feshedildiği tarihi izleyen günden itibaren başlamaktadır. İşçi, Türkiye İş Kurumuna  doğrudan veya elektronik yol (www.iskur.gov.tr) ile 2 şekilde başvurulmaktadır. Bu konuda daha detaylı bilgi için işçi avukatı ya da iş mahkemesi avukatı ile çalışılabilir.

İşsizlik Ödeneğine Hak Kazananlara Sunulan Hizmetler Nelerdir?

• İşsizlik Ödeneği Almak
  • Genel Sağlık Sigortası Primleri
  • Yeni bir iş bulma
  • Bir mesleği geliştirme yetiştirme eğitimleri almak

İşsizlik Ödeneğinin Süresi Nedir?

İş sözleşmesinin feshinden önceki geriye dönük  son üç yıl içinde;

• 600 gün boyunca sigortalı olarak çalışmış ve işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 180 gün,
  • 900 gün boyunca sigortalı olarak çalışmış ve  işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 240 gün,
  • 1080 gün boyunca sigortalı olarak çalışmış ve  işsizlik sigortası primi ödemiş olan sigortalı işsizlere 300 gün, süre ile işsizlik ödeneği (maaşı) verilmektedir.

İşsizlik Ödeneğine E-devlet Üzerinden Başvurulur Mu?

İşçi, e-devlet ile işsizlik ödeneğine https://www.turkiye.gov.tr/issizlik-odenegi-basvurusu üzerinden başvuru yapılabilir.

İşsizlik Maaşı (Ödeneği) Nasıl Hesaplanır?

İşsizlik ödeneği, işçinin son 4 aydaki brüt maaşın ortalaması alınarak hesaplanmaktadır ve bu hesabın %40'ı alt sınır olarak işsizlik maaşı olarak işçiye ödenmektedir. Fakat işsizlik ödeneği, asgari ücretin %80'inini yani üst sınırı geçemez.

2023 İşsizlik Maaşı Ne Kadardır?

2023 yılındaki yeni asgari ücretle işsizlik ödeneğinin en düşüğü 4 bin 3 lira, en yükseği ise 8 bin 6 lira şeklinde uygulanacak.