Evlenmeye İzin Davası

4271 sayılı Medeni Kanun gereğince 18  yaşını dolduran ve ayırt etme gücüne erişmiş olan her birey evlenebilmektedir. Bunun için ise dava açılması gerekmektedir. Bu dava süreci ile ilgili ise boşanma avukatı ile çalışılmalıdır.

Peki 18 yaşından küçük olan bireyler evlenebilir mi?

• Olağandışı Evlenmeye İzin Davası

Medeni Kanun 124/2. maddesine göre olağan dışı evlenme yaşı 16 olup mahkeme tarafından olağan dışı durumlarda ve önemli bir neden olmak şartıyla 16 yaşını doldurmuş olan her bireyin evlenmesine izin verebilir. Fakat bunun için 16 yaşını doldurmuş her bireyin dava açması gerekmektedir.
Olağan dışı evlenmeye izin davası çekişmesiz yargı işlerinden olup görevli mahkeme Aile Mahkemesi, yetkili mahkeme ise evlenmeye izin talebinde bulunan kişinin yerleşim yeri mahkemesidir.

• Olağan Evlenmeye İzin Davası

Medeni Kanun 124/1 maddesine göre olağan evlenme yaşı 17 yaş olarak belirlenmiştir.
17 yaşını doldurmuş her birey evlenmek istediğinde kendisinin yerleşim yeri Aile Mahkemesi’nde evlenmeye izin davası açması gerekir.

• Evlenmeye izin davaları  ile ilgili olarak önemli olan husus, yaştır. Bu dava, kendi iradesi ile evlenmeye yetecek yaşta olmayan fakat belirli yaşı doldurmuş olmaları veya  önemli bir sebep bulunması nedeniyle hakim kararı ile evlenmelerine olanak veren bir  davadır.

Evlenmeye İzin Davası İçin Gerekli Şartlar Nelerdir?

• Erkek veya kadın 16 yaşını bitirmiş olmalıdır.
  • Mahkeme tarafından mümkün kılınan hallerde anne ,baba ya da vasi dinlenmelidir.
  • Hakim, tarafların menfaati gerektirdiği takdirde anne ,baba ya da vasinin rızası olmasa bile evlenmeye izin verebilir.
  • Evlenme İzin Davası, İzin talebinde bulunan kişinin yerleşim yeri Aile Mahkemesi’nde açılır.
  • Mahkeme tarafından evlenmek isteyenlerin 16 yaşını bitirip bitirmedikleri araştırılır.