Evlendikten Ne Kadar Süre Sonra Anlaşmalı Boşanma Davası Açılabilir?

Evlendikten Ne Kadar Süre Sonra Anlaşmalı Boşanma Davası Açılabilir?

Günümüzde en merak edilen ve avukatlara danışılan konu, evlendikten ne kadar süre sonra boşanma davası açılabileceği konusudur. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için alanında uzman Adana Boşanma Avukatı ile görüşüp danışmanlık hizmeti almakta fayda vardır.

Evlilikte 1 Yıl Dolmadan Anlaşmalı Boşanma Davası Açılması Mümkün Mü?

Evlilik akdinin gerçekleşmesinden hemen sonra taraflar arasında bir çekişme ve anlaşmazlık olması durumunda çekişmeli boşanma davası açılabilir. Çekişmeli boşanma davası açmak için kanun tarafından öngörülen herhangi bir süre yoktur. Taraflar, çekişmenin varlığı halinde evliliğin ertesi günü dahi çekişmeli boşanma davası açabilir. Ancak anlaşmalı boşanma davalarında durum farklıdır.

Türk Medeni Kanunu m. 166, evlendikten sonra tarafların anlaşmalı boşanma davası açabilmelerini, evliliğin 1 yıl sürmüş olması koşuluna bağlamaktadır. Başka bir anlatımla; taraflar evlenmeleri üzerinden bir yıl geçmeden anlaşmalı boşanma davası açamaz. Örneğin, 01.01.2023 tarihinde evlenen bir çift 02.01.2024 tarihinde anlaşmalı boşanma davası açabilir.

Evlilikte 1 Yıl Dolmadan Anlaşmalı Boşanma Davası Açmanın Yolu Var Mı?

Her ne kadar, Türk Medeni Kanunu m. 166 evlilikte 1 yıl dolmadan anlaşmalı boşanmaya mani olsa da bunun bir yolu mevcuttur. Bu usule, çekişmeli görünümlü anlaşmalı boşanma denilebilir. Bu şekilde boşanmak isteyen kişilerin alanında uzman Adana Boşanma Avukatı ile birlikte hareket etmesi oldukça önemlidir.

Eğer taraflar evlilikte 1 yıl dolmadan taraflar arasında çekişme meydana gelirse, çekişmeli boşanma davası açılabilir. Açılan bu çekişmeli boşanma davasında eğer taraflar, boşanmanın fer'ileri konularında herhangi bir talepte bulunmazlarsa, her iki taraf boşanmayı kabul ederse ve tarafların tanıkları duruşmada hazır olursa bu durumda ilk duruşmada boşanma gerçekleşebilir. Bu şekilde yıllar süren çekişmeli boşanma davası, ilk duruşmada karara çıkar ve taraflar aynı anlaşmalı boşanma gibi ilk duruşmada boşanmış olurlar. Ancak bu usulün uygulanıp uygulanmayacağı tamamen mahkeme hakimin takdirindedir.

Bir Yıl Dolmadan Çekişmeli Boşanma Davası Açılmış ve Dava Sürecinde Bir Yıllık Süre Dolmuşsa Ne Olur?

Evlilik akdinin gerçekleşmesinden hemen sonra taraflar arasında bir çekişme ve anlaşmazlık olması durumunda çekişmeli boşanma davası açılabilir. Taraflar, çekişmenin varlığı halinde evliliğin ertesi günü dahi çekişmeli boşanma davası açabilir. Açılan bu çekişmeli boşanma davası süresinde eğer öngörülen 1 yıllık süre dolarsa, bu durumda çekişmeli olarak açılan boşanma davası, anlaşmalı boşanma davasına dönüştürülebilir. Taraflar mahkemeye 1 yıllık sürenin dolduğunu bildirir ve dosyaya boşanma protokolü sunarsa bu durumda çekişmeli olarak açılan boşanma davası, anlaşmalı boşanma davasına dönüşür. Konuyla ilgili detaylı bilgi almak için alanında uzman Adana Boşanma Avukatı ile görüşüp danışmanlık hizmeti almakta fayda vardır.