Ceyhan İsim Değişikliği Avukatı

Ceyhan İsim Değişikliği Avukatı

Kişiler bazen kendisine verilen isim ve soy isimlerini belirli nedenlerle kullanmak istemeyip değiştirmek isteyebilirler. Çünkü isim ve soy isim, kişinin hayat tarzı, görüşü ve karakteri ile uyumlu olmalı ve kişi bu isim ile kendisine seslenildiğinde mutsuz olmamalıdır.

İsim Değişikliği Davasına İlişkin Kanun Maddesi Nedir?

TMK madde 27: "Adın değiştirilmesi, ancak haklı sebeplere dayanılarak hâkimden istenebilir." şeklinde ki kanun maddesi, kişilerin isimlerini haklı bir nedene dayanarak değiştirebileceği anlamına gelmektedir.

Ceyhan İsim Değişikliği Davası İçin Haklı Nedenler Nedir?

Kanundaki haklı sebep kavramı, sınırlandırılmamıştır.
•   Kişinin, isim ve soy ismine aidiyet hissedememesi,
•   Kişinin isim ve soy isminin sosyal ve iş çevresi tarafından dalga konusu yapılması,
•   Kişinin  isim ve soy isminin yaşanılan  bir travmayı hatırlatması gibi  birçok sebeple isim ya da soyadı değişikliği davası açılabilir.

Eğer kişi ismini veya soy ismini değiştirmek istiyorsa haklı sebebinin olup olmadığı ve yine bu haklı sebebi ispatlamak için ne gibi delillerin gerekliği olduğu konusunda Ceyhan isim değişikliği avukatı ile çalışılmalıdır.

Ceyhan İsim ve Soy İsim Değişikliği Davasında Yetkili Ve Görevli Mahkeme Nedir?

Bu dava için görevli mahkeme Asliye Hukuk Mahkemesi olup yetkili mahkeme ise davacının  ikametgahının bulunduğu yerdir.

Ceyhan İsim ve Soy İsim Değişikliği Davası Nasıl Açılır?

Kişi bu davayı kendisi açabileceği gibi özel yetkili vekaletname verdiği  isim değişikliği davası avukatı tarafından da açılabilmektedir. İsim veya  soyadı değiştirme dava dilekçesi hazırlanırken Nüfus Müdürlüğü davalı sıfatı ile gösterilmelidir ve duruşmaya Nüfus Müdürlüğü tarafından görevlendirilen bir memur katılmaktadır.

Ceyhan İsim ve Soyadı Değiştirme Davasının Süresi Nedir ?

Söz konusu dava uzun bir süreç olmayıp ilk duruşmada veya en geç ikinci duruşmada karar verilmektedir.

Ceyhan İsim ve Soyadı Değiştirme Davasında Tanık Dinlenir mi?

Eğer mahkeme hakimi gerek görürse davacının delil dilekçesinde bildirdiği tanığı dinleyebilir.

Ceyhan  İsim ve Soyadı Değiştirme Davasında Avukatın Rolü Nedir?

İsim ya da soyadını değiştirmek isteyen kişinin bu süreçte Ceyhan isim değişikliği avukatı ile çalışması önemlidir. Çünkü isim değişikliği davasının kabul edilmesi için haklı bir nedenin varlığının yanında bu nedenin mahkeme huzurunda ispat edilmesi gerekmektedir. Eğer ispat edilemezse dava reddedilebilir.